czwartek, 4 czerwca 2015

Wiosenna łączka dla małej damy - tutorial

Chęci na takie bransoletki powstały u mojej córki. Dopadła tableta, gdzie miałam otwarte swoje konto na Pinereście. Polookała, pozaglądała na fotki i dopadła tego... https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b2/77/33/b27733b3db532004550b562475fad33c.jpg
Potem było stękanie pt.: >mamooo bo ja jeszcze tak nie umiem... zrób i zrób..dla mnie i przyjaciółek... No to zrobiłam... potem się spodobało.. No i na pytania jak toto.. no to robi się to tak. Znaczy się, ja zrobiłam w ciut inny sposób, niż jest na zdjęciu z linka u góry, bo robiłam to modułami przypominającymi literkę V.
No to zaczynamy..
Potrzeba nam na początek 4 kolory koralików. Tu są Toho r 11/o (Opaque LusteredMint Green) , NihBeads 12/o (Trans Rainbow Aquamarine), Presiosa 12/o (ciemnozielona) i czerwone (te to jakiś no names ale rozmiarem jest to 11/o). Do tego oczywiście nici - ja tu użyłam Conitexa 160, no i igła.
 Na początek nabieramy 2 koraliki ciemnozielone i wracamy przez koralik jak na zdjęciu poniżej. Co ważne - nie odcinamy od razu nici, tylko zostawiamy sobie na szpulce - żeby się nie rozwijała - jest tam taki rowek w Conitexie - można to zaczepić. Jeśli robimy monofilem dobrze jest go przed pracą wziąć pomiędzy palec wskazujący, a paznokieć kciuka i wyprostować. Nie będzie się nam nitka plątała. Co jakiś czas warto prostowanie powtórzyć.
 Następnie bierzemy 5 koralików groszkowych i 2 ciemnozielone. I znowu wracamy przez jeden ciemnozielony koralik. Jak na zdjęciach poniżej ma wyjść taka literka V.

 Następnie nabieramy na igłę 1 koralik groszkowy, 3 niebieskie, 1 groszkowy i wbijamy się od dołu w koralik ciemnozielony - jak na zdjęciach poniżej.


 wracamy igłą przez koralik groszkowy nabieramy 4 niebieskie koraliki, po czym przechodzimy przez 3 niebieskie i 1 z 4-ch niebieskich - tak jak poniżej.
 Nabieramy 1 czerwony koralik i przeplatamy się przez 3 dolne niebieskie koraliki, 1 koralik groszkowy, po czym tym razem od góry wbijamy się w koralik ciemnozielony.

 Następnie nabieramy 5 groszkowych koralików.
 i znowu 2 ciemnozielone. Mamy kolejną literkę V.
 I powtarzamy znowu schemat: 1 groszkowy, 3 niebieskie, 1 groszkowy i wbijamy się od dołu w ciemnozielony.
 Przechodzimy przez 3 dolne niebieskie i 1 górny (z 4-ch) niebieski
 Bierzemy i czerwony i przechodzimy przez 3 dolne i 4 górne zataczając kółeczko i wychodzimy od góry przez ciemnozielony koralik.
 Ma nam powstawać taka łączka.
 Jak kończy się nam jedna nitka robimy kółeczko, jak na zdjęciu poniżej. Przeplatamy około 3-ch razy nitką i zakańczamy wracając po literce V do środka.
 Ot coś takiego.
 Następnie teraz bierzemy nitkę ze szpulki odcinamy znaczną część i robimy w drugą stronę. Na koniec dobrze jest w przypadku cienkiej 160-tki przejść środkiem po groszkowych koralikach (tym V) przynajmniej jeden raz. Bransoletka nabierze wtedy ładnego kształtu i sztywności. Na koniec potrzebujemy 2-ch szt. kółeczek, kawałka łańcuszka montażowego, karabińczyka i zawieszki.
 Montujemy to razem i tadam... bransa gotowa.
 A te są pierwsze, jakie zrobiłam dla małych gwiazd. Miłej zabawy w zieloną ukwieconą łączkę.

1 komentarz: