wtorek, 13 sierpnia 2013

Aniołek z pergamano...obiecany już długo zresztą...

No i zabrałam się do kursiku... Dla tych, co już próbowali swoich sił w pergamano nie będzie to trudne. Dla początkujących polecam, na początek zaopatrzyć się w narzędzia, no i kalkę. Ja, jak wiele z dziewczyn, które współtworzą m.in serwis http://www.pergamano.com.pl/ zaczynałam klejąc igły do skuwek po długopisach i flamastrach. Mam jeszcze po dziś dzień swoje pierwsze narzędzia. Mam do nich po pierwsze sentyment, po drugie - są sprawne i można nimi dziurkować kalkę. Ja zaopatruję się u Ani Tomczak w pierwszym sklepiku, jaki w ogóle w Polsce powstał, czyli http://www.enitan.pl/ . Dla anioła polecam kalkę 150g - wygodniej się tłoczy, jest elastyczna, bo kalka 200g jest piękna i bielusieńka, ale dosyć twarda. Ona bardziej mi się sprawdza przy kartkach, gdy robię ramki i chcę osiągnąć efekty nieskazitelnej bieli. Polecam również Polskie Centrum Sztuki Pergaminowej - mnóstwo wiedzy - fachowej. No, ale - zaczynamy. Na początek potrzebujemy: 
- oczywiście kalki, cieniowaczy, narzędzi do dziurkowania, kulek do tłoczenia, nożyczek, grubej igły. 
Oraz :
  • kręcone włosy anielskie – ja użyłam złotych,
  • duże koraliki (perełki) średnica około 22 mm, 
  •  klej – ja jak zwykle TYTAN,
  • wstążki wąskie – złote, srebrne wg uznania,
  • pisak do płyt CD z cienką końcówką. 

Potrzebujemy schematu, z którego przerysujemy elementy na kalkę. Oto on:
Poszczególne elementy odrysowujemy białym pisakiem na kalce. Pracujemy oczywiście na podkładce.
uwaga- proszę się nie sugerować odrysowaniem 2-ch spódnic – do jednego aniołka potrzebna jest jedna spódnica – ja tu po prostu robiłam kilka...



Na jednego aniołka ma być:

1 x  spódnica
1 x  skrzydła
1 x kołnierzyk
2 x rękaw
 


Po odrysowaniu i cieniowaniu – ozdabiamy spódniczkę, ja to zrobiłam, jak na zdjęciu poniżej, aczkolwiek często używam również stickersów-wtedy oprócz tłoczonych i perforowanych wzorów mam np. złote lub srebrne elementy.



Potem rękawki, skrzydła i kołnierzyk.
Perforację robimy tylko na falbankach i pełna na skrzydełkach!!! – resztę wycinamy nożyczkami. Ma to wyglądać mniej więcej tak:


Następnie sklejamy spódniczkę w stożek:

Tak ma wyglądać sklejenie. I ważna rzecz – trzeba przyciąć stożek u góry – tak żeby powstała dziurka – przez nią przeciągniemy zawieszkę od główki, poza tym łatwiej jest wtedy uformować i skleić spódniczkę.

 W identyczny sposób sklejamy rękawki, a następnie smarujemy klejem po śladach, gdzie widać klejenie i przyklejamy do stożka. Ma to wyglądać tak:

Teraz zabieramy się za przyklejenie skrzydeł:
 - w sumie kleimy w trzech miejscach – pośrodku skrzydła i w miejscach, gdzie stykają się z rękawkami:


Widok od przodu


Teraz kołnierzyk. Mamy go zgiąć w pół i wyciąć dziurkę. Tak to wygląda:




I szykujemy buźkę aniołka.
Na koraliku malujemy mazakiem do płyt CD dowolną twarzyczkę – ja zrobiłam „śpiącego”


Na igłę nawlekamy wstążkę.
Smarujemy klejem koralik – tam gdzie przykleimy włosy.
Przyklejamy włosy i przeciągamy wstążkę.



Kawałek wstążki smarujemy klejem i robimy aniołkowi opaskę – żeby nie był taki kudłaty.


Zabieramy się teraz do złożenia aniołka. Przyklejamy kołnierzyk – wystarczy posmarować klejem pośrodku wzoru z przodu i z tyłu i docisnąć. Przekładamy igłę ze wstążką i główką przez dziurki – wyciągamy w środku aniołka i robimy guzek.



Na „szyi”- czyli na wstążce -  robimy kokardkę – też ją przyklejamy do kołnierzyka.

Przeciągamy wstążkę i przesuwamy główkę do kołnierzyka i gotowe.




A tu moja anielska biała armia :
I aniołki ze stickersami.

Miłej pracy. Mam nadzieję, że do Bożego Narodzenia troszkę aniołów powstanie. Następny kursik - dzwoneczki pergamano - niebawem. Pozdrawiam ciepło wszystkich w deszczowy wieczór.

10 komentarzy:

  1. Świetne! Dla mnei super opcja na choinke :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudny jest ten aniołek;)Myślę,że wiele z nas robótkoholiczek skorzysta z kursiku.
    Jeśli pozwolisz udostępnię linka do Ciebie na moim kursowym blogu;)
    Kurs wart pokazania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie- po to jest tutorial. Dzisiaj wieczór obiecuję sumiennie - biorę się za dzwoneczka.

      Usuń
  3. Przepiękny! Śliczne i urocze aniołki, fantastyczny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś pięknego! Wyglądają jak zrobione z ozdobioneo opłatka. Świetny pomysł! Pozdrawiam, Ania (kreatywnyslub.com)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pięknego! Wyglądają jak zrobione z ozdobionego opłatka :) Świetny pomysł! Pozdrawiam, Ania (kreatywnyslub.com)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne aniołki wychodzą ,są takie delikatne i leciutkie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny aniołek i kursik bardzo dobrze zrobiony, pewnie skorzystam. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń